Dureri articulare la nivelul umerilor și genunchilor


Insa nu tot ceea ce vedem ca fiind inevitabil legat de imbatranire este dictat de trecerea timpului.

cauze psihosomatice ale bolilor articulare

Problema articulatiilor este un exemplu de afectiune ce poate aparea si la persoanele mai tinere si care poate fi prevenita cu ajutorul unui stil de viata corespunzator. Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive. Odata ce cartilajele se erodeaza, acestea nu mai pot fi refacute. Subtierea cartilajelor contribuie in timp la aparitia osteoartitei, cunoscuta si sub numele de artrita degenerativa, o boala ce se manifesta prin umflarea sau iritarea articulatiilor, insotita de dureri, rigiditate si limitarea miscarilor.

Afectiunile musculo-scheletale reprezinta unele dintre cele mai frecvente probleme de sanatate care apar odata cu inaintarea in varsta. In functie de factorii de risc, dar si de stilul de viata, bolile din aceasta categorie pot fi inregistrate si la persoane mai tinere.

Patience White, medic reumatolog si ofiterul de sanatate publica al Fundatiei pentru Artrita. La femei, durerile articulatiilor apar mai frecvent in zona palmei, a genunchilor, a gleznelor recenzii injectabile tratament artroză a talpii, pe cand la barbati, sunt mai afectate incheietura mainii, articulatia soldului si coloana vertebrala, titreaza CNN. Printre factorii ce contribuie la aparitia problemelor articulare se numara: inaintarea in varsta dureri articulare la nivelul umerilor și genunchilor se subtiaza in timpaccidentarile, chiar si cele aparent usoare, inflamatiile, greutatea in exces si pierderea masei musculare.

articulațiile rănite de pește

Pentru a pastra sanatatea articulatiilor, tine cont de urmatoarele recomandari. Mentine-te in forma Muschii puternici ajuta la mentinerea stabilitatii incheieturii.

cum să tratezi articulațiile dacă genunchii îți crape

Cu cat muschii corpului sunt intr-o forma mai buna, cu atat scade riscul unei accidentari. In plus, muschii din jurul incheieturilor absorb socul si contribuie la raspandirea acestuia asupra intregii suprafete a incheieturii, sustine dr.

Laith M. Jazrawi, seful diviziei de medicina sportiva al spitalului pentru probleme ale articulatiilor din cadrul din Universitatii din New York. Se recomanda, in special, activitatile fizice care intaresc muschii fara a afecta cartilajele, precum: pilates, yoga, inot.

artrita articulației genunchiului este tratată sau nu

Cand vine vorba despre activitati precum jogging-ul, tenisul sau schiatul, specialistii in medicina sportiva sfatuiesc impotriva realizarii acestora pe suprafete tari sau denivelate. Aceste activitati ar putea duce la aparitia osteoartitei si, cu siguranta, pot avansa progresia bolii", sustine dr.

Informații importante gama de medicamente Panadol

Donald M. Pastreaza o greutate sanatoasa Cu cat greutatea depaseste limitele recomandate, cu atat presiunea pusa asupra articulatiilor este mai mare. Spre exemplu, in dureri articulare la nivelul umerilor și genunchilor mersului fiecare genunchi sustine o forta echivalenta cu trei pana la sase ori greutatea corpului.

Dar există și alte cauze: Cotul tenismenului sau cotul jucătorului de golf Aceste afecțiuni frecvente cauzează durere și disconfort în jurul părții exterioare a cotului cotul tenismenului sau părții interioare a cotului cotul jucătorului de golf. Denumirile clinice pentru aceste tipuri de dureri la cot depind de localizare: epicondilită laterală cotul tenismenului sau epicondilită mediană cotul jucătorului de golf. Aceste afecțiuni apar, de obicei, după suprasolicitarea intensă a mușchilor și tendoanelor antebrațului în apropierea articulației cotului. Durerea poate dura câteva săptămâni sau luni, dar nu este permanentă.

Obezitatea reprezinta unul dintre factorii de risc in aparitia osteoartritei in genunchi si solduri. Greutatea pare sa aiba un impact mai mare asupra articulatiilor in cazul femeilor decat in cazul barbatilor, motivele raman insa necunoscute.

David Felson, specialist in reumatologie si preventia artritei in cadrul Scolii de Medicina a Universitatii Boston.

Artralgie vs artrită: care este diferența?

Un studiu semnat, printre altii, si de dr. Felson arata ca, atunci cand o femeie supraponderala slabeste cu aproximativ 10 kilograme, riscul de a face osteoartrita la nivelul genunchiului se injumatateste. Atentie la pozitia corpului O pozitie necorespunzatoare a corpului, precum statul cocosat, afecteaza incheieturile, in special cele ale gatului, picioarelor, soldurilor precum si coloana vertebrala, titreaza WebMD. O atentie deosebita trebuie acordata pozitiei corpului atunci cand ridici sau cari ceva.

Spre exemplu, rucsacul trebuie carat pe ambii umeri, si nu doar pe unul, astfel incat greutatea lui sa fie distribuita in mod egal asupra articulatiilor. Atunci cand ridici un obiect greu, foloseste-te de muschii principali ai corpului, flexand genunchii mai degraba decat incordand doar muschii spatelui.

Evita accidentarile si activitatile ce iti pot dauna Accidentarile, mai ales cele care necesita interventie chirurgicala, maresc riscul aparitiei artritei. Cu cat accidentul are loc mai tarziu, sa spunem la varsta de 30 sau 40 de ani, cu atat creste riscul aparitiei artritei. Persoanele predispuse dureri articulare la nivelul umerilor și genunchilor o problema a articulatiilor ar trebuie sa evite sau sa limiteze exercitiile fizice de impact precum cele ce presupun ridicarea simultana a picioarelor de pe pamant.

Daca observi ca in decursul exercitiilor fizice usoare apar dureri la nivelul genunchilor, evita genoflexiunile si flexarile, sfatuieste Los Angeles Times. Invata care iti sunt limitele si tine cont de ele Evita exercitiile prea dure pentru incheieturi. Este probabil sa inregistrezi unele dureri musculare dupa un antrenament insa orice durere ce dureaza mai mult de 48 de ore indica faptul ca trebuie sa diminuezi nivelul de dificultate. Nu se recomanda intensificarea considerabila a activitatii fizice de la o sedinta la alta.

De asemenea, nu uita de incalzire - atat la inceputul cat si la finalul unei sedinte sportive. Muschii neincalziti cresc riscul unei accidentari.

  1. Dureri la nivelul umerilor și genunchilor Dureri de genunchi.
  2. Artrovex gel farmacia tei

Aplica comprese reci sau comprese cu gheata pe incheieturile dureroase Compresele reci sunt o modalitate buna de a reduce durerile si de a preveni umflarea incheieturilor dupa un antrenament. Daca te doare o incheietura, pune niste gheata intr-o punga, inveleste-o intr-un prosop si aplic-o, insa nu pentru mai mult de 20 de minute.

Artralgia - durerile articulare

Nu aplica gheata direct pe piele. Apeleaza la un medic cand te confrunti cu dureri constante Consulta medicul in cazul in care te confrunti cu dureri frecvente ale incheieturilor sau observi limitarea miscarilor in articulatii, astfel incat sa previi deteriorarea ireversibila. Prezinta-te la medic in cazul accidentarilor. Bucura-te de o alimentatie variata Nu putem vorbi despre o dieta care sa asigure preventia aparitiei artritei, insa o alimentatie corespunzatoare te poate ajuta sa iti pastrezi greutatea potrivita si iti ofera substantele nutritive de care organismul are nevoie pentru a se mentine sanatos, sustine Institutul national american pentru preventia artritei si a bolilor musculo-scheletale si de piele.

Căutare Află despre durerea articulară Durerea articulară poate afecta multe zone diferite ale corpului, inclusiv genunchii, gleznele, șoldurile și umerii, precum și degetele și încheieturile mâinilor. Prezentarea cauzelor durerii articulare și modul în care aceasta poate fi ameliorată. Simptomele durerii articulare Tipurile de articulații care sunt adesea afectate de durere sunt degetele, genunchii, șoldurile, gleznele și articulațiile umărului. Se poate acumula lichid în articulații din cauza inflamației, ceea ce provoacă edemul.

O dieta corecta trebuie sa se bazeze pe fructe, legume, cereale integrale, lactate cu continut scazut de grasimi.